czwartek, 20 lipca 2017

GTWB CXVII - "Kiedyś było inaczej"

Temat, który wygrał głosowanie do lipcowej akcji, bardzo kojarzy się z tym miejscem - dlatego, żeby było oryginalnie, nie będę robić tu porównań wczorajodzisiejowych, tylko uskutecznię prywatę.W ogóle stwierdzenie, że kiedyś było inaczej, kojarzy się z tym, że było lepiej. No, przy porównaniach zdjęć sprzed lat i obecnie nierzadko do takiego właśnie wniosku się dochodzi. I zapewne przy niektórych zdjęciach poniżej u oglądających (i czytających) pojawią się wątpliwości czy aby stan obecny jest tym optymalnym.

Jakoś tak wyszło, że przygotowanie tematu zajęło mi kilkadziesiąt metrów...


To moja podstawówka. Znaczy się, no właśnie - KIEDYŚ to była Szkoła Podstawowa nr 40 im. Małgorzaty Fornalskiej. Patronkę pożegnano, gdy byłem w VIII klasie. Obecnie jest to zespół szkół, składający się z gimnazjum i liceum.
Kiedyś tu stała kamienica. Bliźniaczka tej, która jeszcze stoi po lewej stronie. Co więcej, kiedyś w niej byłem. A teraz, jak pisał Białoszewski, szaranagajama. 

Kiedyś, czego nie pamiętam osobiście, stały w tym miejscu kamieniczki, usunięte pod koniec lat 70 XX w.
Co już osobiście pamiętam, to zaniedbany przez dwie dekady skwer z kioskiem i rozpadającą się ławką, na której chętnie siadały okoliczne ryje. Dopiero w latach 90. powstał tu biurowiec Holland Park. Obecnie trwa jego przebudowa, mająca - zdaje się - na celu powiększenie powierzchni użytkowej (likwidacja podcieni itp). 

A na koniec alma mater. W tej kamienicy studiowałem. Bo kiedyś był tu mój instytut. Gdy zacząłem studia, był to drugi rok jego urzędowania w tym miejscu. Kiedyś, bo już go tam nie ma  - obecnie (przejściowo) znajduje się kilka ulic dalej a docelowo czeka na przeniesienie do siedziby, która właśnie "się robi". 


No i jak było kiedyś? Inaczej.

2 komentarze:

  1. Supcio, jedyna ładna rzecz w tym biurowcu czyli podcienie - zniknie. Ech.

    OdpowiedzUsuń