wtorek, 18 lipca 2017

Wrocław - Muzeum Etnograficzne

Muzeum Etnograficzne mieści się w dawnym letnim pałacu Biskupów Wrocławskich i poza stałą wystawą o historii ziem Dolnego Śląska pokazuje również wystawy czasowe. Akurat trafiłem na bardzo interesującą ekspozycję, dotyczącą Romów, próbującą przybliżyć zarówno kulturę i fenomen tego "ludu bez ziemi", ale i nakreślić rys historyczny. Są to zarówno rzeczy budzące podziw (misternie wykonane stroje czy biżuteria), uczucia mieszane (bibeloty i sztuka gdzieś pomiędzy ludową, naiwną itp) oraz przerażenie (vide: obwieszczenie, które sfotografowałem). Nie sądziłem, że po filmie "Papusza" (który bardzo mi się podobał) będę miał jeszcze styczność z tą, przyznajmy, dość specyficzną kulturą, ale z wystawy nie tylko nie uciekłem, a nawet obejrzałem z zainteresowaniem. W samym muzeum jest przesympatyczna obsługa, która pilnuje, żeby niczego nie przeoczyć. Polecam - tramwaj na Traugutta jedzie szybciutko.

3 komentarze:

  1. No i pacz pan, ja wlocze sie po krakowskich muzeach, a tu pod nosem mam takie perelki i nie wiedzialam:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecam serdecznie - zdjęcia są sprzed tygodnia; wystawa trwa nadal!

      Usuń
    2. Niestety, najwcześniej za miesiąc:(
      :)

      Usuń