wtorek, 9 maja 2017

Olsztyn - Kortowo. Miasteczko uniwersyteckie.

Kortowo to rozbudowywane od lat pięćdziesiątych XX wieku miasteczko uniwersyteckie. Paskudne, ale za to pięknie położone nad jeziorem Kortowskim. Budynki z czerwonej cegły to resztki przedwojennego szpitala psychiatrycznego (dobre warunki do adaptacji na uczelnię wyższą). Do tego soc, bloki i najntisy. Nic tylko pić.
To jest Biblioteka Uniwersytecka.
A to jest drozd. Przechodził obok.
Hala sportowa i piękna peerelowska rzeźba.
Tu równie piękna tablica sprzed dobrych czterech dekad.
A tu na głazach są upamiętnione różne wydziały. Niestety, moje skojarzenia powędrowały w kierunku nekropolii a nie uniwerku.
Mam wrażenie, że ktoś nie do końca przemyślał projekt metaloplastyki tej bramy. Nie tylko mi kojarzy się z pracą, która czyni wolnym.
Jak to było u Barei? Szpaler drzewek wydaje się kłaniać w powitalnym geście.


A to złota rybka w studenckiej czapce. Nie wiem czy spełnia życzenia odnośnie sesji...

6 komentarzy:

  1. szkoda, że nie pokazałeś budynków z czerwonej cegły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież wszyscy wiedzą, jak wygląda czerwona cegła.

      Usuń
    2. ale nie wszyscy, jak wszystkie budynki...

      Usuń
  2. Byłam, widziałam, ohydnie (kloce) oraz pięknie(akweny).
    Czyli jak napisano.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nagrałem tam pierwszą płytę. Nie ma tablicy pamiątkowej?

    OdpowiedzUsuń