piątek, 7 października 2016

Żyrardów - Muzeum Lniarstwa

Nie bardzo wiedziałem, czego dokładnie oczekiwać po tej instytucji, ale miałem jakieś tam mgliste wyobrażenie, które nijak nie przystaje do tego, co napotkałem. "Muzeum" (które zwiedza się za darmo i być może to wyjaśnienie całej zagadki) to po prostu łażenie w stylu dowolnym po kilku halach, zastawionych maszynerią głównie z PRL. W zasadzie wrażenie jest takie, jakby chodziło się po nieuporządkowanym magazynie, ale miało to swój urok oraz generowało różne pomysły zabawowe. Dodatkowo między chaos maszynowy wstawiona jest gdzieniegdzie Wielka Sztuka, co zdecydowanie urozmaica wizytę. Bardzo interesujące miejsce.


9 komentarzy:

  1. Hmm. A ja tam byłem w jakimś innym muzeumie, kameralnym i świeżym. Chyba historii miasta musiało być zadem.

    OdpowiedzUsuń
  2. A takiego w ogóle nie zarejestrowałem. Byłem jeszcze kiedyś w parku, w małym pałacyku, ale tam jest Wielka Sztuka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muzeum Mazowsza Zachodniego - widać trafiłeś na jakąś wystawę czasową. Oprócz tego wystawa stała związana z historią miasta.

      Usuń
    2. sprawdziłem, że to, gdzie byłem nazywa się "Kręgielnia".

      Usuń
  3. Jeju, jak ja nie znoszę tego malucha... jeździ z megafonami po mieście i nap...ala ogłoszeniami o miejskich imprezach. Ostatnio ze dwa tygodnie przed Strajkiem Szpularek dzień w dzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weź spray i napisz mu na karoserii "Fan Club Gangu Marcela".

      Usuń
  4. Nopacz, a ja w naiwności myślałem, że to tymczasowe, wstępne ustawienie, bo byłem zaraz po otwarciu - a tu taki zonk ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w tej instalacji "Zamrożeni" jeden kokon jest wolny i można sobie w nim machnąć foto, co oczywiście żem uczynił.

      Usuń
  5. To muzeum jest zarządzane przez ludzi, którzy chyba nie lubią zwiedzających. ;)

    OdpowiedzUsuń