poniedziałek, 19 września 2011

Rawa Mazowiecka

Rawa Mazowiecka to miasto w woj. łódzkim. Niewielkie, większość starej zabudowy to dwukondygnacyjne domki. Niektóre nawet odnowione. Rawa żyje dość prężnie - trafiłem na tzw. dzień targowy, więc miasto było pełne ludzi i samochodów. Sam targ jest mi dość dobrze znany i ze względu na moją niechęć do zbiorowisk ludzkich nie pakowałem się nań. Za to obejrzałem sobie uliczki, zdizajnowany zalew oraz zamek książąt mazowieckich, acz tylko z zewnątrz.














11 komentarzy:

  1. Pewnie reszta cegieł z zamku poszła na...


    Kościół wielce mi się podoba - tak z zewnątrz, jak i od wewnątrz.

    Ostatnie zdjęcie - W rawie mają tramwaje?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie, nie mają, to od czegoś innego sznurki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę, skoro Rawa jest Mazowiecka, to ktoś tu coś pokręcił z granicami województw, no nie?
    Sama Rawa jest ciekawa, jeśli ktoś lubi małe miasta i miasteczka (ja lubię).

    OdpowiedzUsuń
  4. ktoś pokręcił z granicami nie tylko tak:
    Wysokie Mazowieckie jest w Podlaskim
    a Sokołów Podlaski w Mazowieckim.
    ale to jeszcze pikuś. Radom jest w Mazowieckim, a Częstochowa w Śląskim! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę Rawa jest w łódzkim...? Dziwne:) A zamek prezentuje się ciekawie, chociaż faktycznie mały kawałek go został...

    OdpowiedzUsuń
  6. Zamek wygląda wspaniale, szkoda że go tak mało:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nu, kiedyś Mazowsze miało inne granice, choćby Skierniewice - też mazowieckie miasteczko a w łódzkiem :)

    W Rawie nie byłam, ale byłam w Starej rawie na północ od, ponoć to tam była Pra-Rawa zanim ją przeniesiono do obecnej lokalizacji. W Pra-Rawie jest grodzisko(strażnica) i w okolicy jeszcze jedno, którego jednak nie zwiedzałam, to nawet nie wiem czy nie zaorane.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. no tramwaji to my niestety nie mamy.

    OdpowiedzUsuń