poniedziałek, 1 sierpnia 2011

Liberec

W Libercu byłem już wiele razy i obfotografowałem to miasto dość dokładnie w ubiegłym roku, ale że znalazłem się w nim ponownie (jest tam jeden z niewielu sklepów muzycznych w okolicy), to przecież nie będę udawał, że nie mam przy sobie aparatu, prawda?

Stutysięczny Liberec jest miastem wojewódzkim, więc ma dużo rzeczy, ale i o zoo już pisałem w zeszłym roku, i o muzeum, i o parku wodnym, więc dziś tylko parę migawek, ale jeżeli ktoś czuje się niedoinformowany, Ciocia Wikipedia ma dla niego wszystko, czego trzeba.

Budynek Bata kojarzy mi się nieco z gdyńskim modernizmem.



Liberec ma dwa deptaki, prowadzące od rynku do - mniej więcej - dworca kolejowego. Można wejść jednym i zejść drugim, co uczyniłem.


Przystanek zaprojektowany przez Davida Cernego, kontrowersyjnego artystę, słynnego m.in. z instalacji przedstawiającej różne kraje unijne. Więcej Cernego tutaj.



Rynek, ratusz i takie tam.




10 komentarzy:

  1. Kurcze strasznie podobają mi się budynki w tym stylu -.^ Są super -.^

    OdpowiedzUsuń
  2. Przystanek bardzo mi się podoba, serio, serio :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cerny i jego sztuka to zjawisko warte osobnego opisania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. @I am I - w tym celu polecam lekturę jednej z ostatnich książek Szczygła, "Zrób sobie raj". Jeden z rozdziałów poświęcony jest Cernemu.

    OdpowiedzUsuń
  5. @RSM - Nie ma, za to jest inna ciekawostka - ponieważ część używanych w Libercu tramwajów jest niekompatybilna z resztą jeśli idzie o rozstaw kół, torowisko ma po 3 szyny w każdym kierunku. Te nie pasujące tramwaje to chyba jakieś starocie i czytałem, że mają dostosować niedługo tory do jednego rozstawu.

    OdpowiedzUsuń
  6. No to mógłbyś takie coś sfotografować... zwłaszcza że może to zniknąć. Ot, fotografowałem w swoim czasie tramwaje w Zagrzebiu z lat 1940-ch na tle miasta, wyszło całkiem nawet klimatycznie, a teraz te tramwaje ostatecznie wycofano. A szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  7. PS. Chodzi mi o same tramwaje, bo torowisko już jest :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Te zabytkowe tramwaje wyjeżdżają na miasto tylko w kilka określonych dni w roku, często bardzo dziwnych. A tramwaje regularnie kursujące wyglądają jak ten z przedostatniego zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  9. czyli alternatywne torowisko istnieje tylko po to, by parę razy do roku stare tramwaje sobie wyjechały??

    Z takim samym powodzeniem można było w swym czasie zostawić w Warszawie trochę sieci trakcyjnej dla trolejbusów - niekoniecznie akurat przy Puławskiej :)
    Teraz by jeździł ten, co stoi przy Ostrobramskiej :)

    OdpowiedzUsuń